tisdag 1 januari 2013

Första januari 2013

Hej alla fina små vänner! 

Hur är det bara med er? Skäms lite när jag ser hur länge sedan det var jag uppdaterade här. Men jag har faktiskt inte haft någon lust alls att blogga senaste tiden. Tänkte att det skulle bli ändring på det nu när det är nytt år & allt! 

Och här kommer en liten resumé av det gångna året. När jag kikade igenom almanackan, insåg jag att det faktiskt var en hel del som hände då. 

Januari:
Årets första månad. Jag hade varit sugen på att skaffa bil ett tag, och den 11e januari var jag iväg med svärfar och älsklingen och köpte en Volvo S40 som jag fortfarande har kvar och trivs riktigt bra med den. 

Februari:
Bestod mest av jobb och träning. Många långpromenader med svärmor och våra hundar. 

Mars:
Firade mamma & mormor och hade en hel del myskvällar med dom och med syster. Sprang den längsta distansen dittills, på 9,4km. Snacka om att jag var stolt efteråt! 

April:
En stor del av träningen bestod av löpning. Det blev en del lite längre rundor och under en ca 8 kilometersrunda sträckte jag ljumsken. Detta märkte jag dock inte förrän en stund efter jag hade kommit hem. Hade ont av det i över en månad, men sedan var det helt återställt. 
I april firade jag och hjärtat valborg med några gemensamma vänner. Jag var nykter men hade lika roligt ändå. 

Maj:
Den 3e maj var det dags för VårRuset. Blev väl helt återställd i ljumsken någon vecka innan, så konditionen var inte på topp då. Men jag såg ändå fram emot det och gjorde mitt bästa. Joggade hela vägen runt. Hela dagen var kanon , då jag fick umgås med fina mamma och syster. 
Det blev ett par svängar ner till svärföräldrarnas stuga, där jag testade löparrundorna runtomkring och tog årets första dopp i havet, men det har jag för mig att jag tog tidigare. 

Juni:
I juni följde jag med sambon och hans systrar på kusinträff i Gnesta. Många kusiner hade de. Kul att få träffa dom. Vi bodde i ett läskigt hus och på kvällen började billarmet på en av bilarna tjuta. Vad vi såg hade det dock inte hänt något med bilen. 
Midsommar firades först med farmor och sedan hos svärföräldrarna. Hade en riktigt bra dag. Var i juni på dop för lilla Liam, det älskade lilla hjärtegullet. 

Juli:
I juli hade jag 3 regniga veckors semester. Jag njöt dock lika mycket för det. Plockade smultron och gjorde sylt med farmor och syster, var i Ullared med mamma, mormor och syster och en runda med hjärtat. Var iväg och badade med syster och våra hundar. De älskade det och vi med! 

Augusti:
Hjärtat och jag blev sugna på att köpa hus och vi hittade vårt drömhus! Jag fyllde även 20 denna månad. Var på kräftskiva med folk jag träffar alldeles för sällan, vilket är riktigt synd! Det blev även många cykelturer med hunden då. 

September:
I september fick vi äntligen tillträde till vårt fina hus, och vi trivs hur bra som helst! Var på bowlingkväll med roligt folk från jobbet. Började gå på massage hos en superduktig tjej, som jag fortfarande går hos. Inflyttningsfest hos några nära vänner hann vi även med nu. 

Oktober:
Vi köpte vår fina soffa då. Jag älskar den! Fick tyvärr sluta på jobbet då, tillsammans med en hel drös andra. Riktigt synd! 
Började i oktober umgås oftare med syster och vår fina vän A. Syster flyttade till ny lägenhet, lite osäker vilken månad det inträffade. 

November:
Var i Malmö med L och spanade in Emporia, gillar gillar! Får bli en runda dit snart igen. Träffade på en jäkla massa vildsvin under en cykeltur med hunden. Scary! Hade fest hemma, den blev riktigt lyckad! Tittade på bio med syster och A, hade jättekul! Breaking dawn part 2, såg vi. I november bakade jag lussekatter för första gången själv, riktigt gott! Julpyntade och pysslade hemma och hjälpte även syrran i hennes lägenhet med julpyntandet. Mys! Firade två härliga år med hjärtat i slutet av november. 

December:
Då kom snön, vilket jag blev riktigt glad för. Var ute mycket och lekte med hunden då, han älskar snö. Tittade på första avsnittet av julkalendern ihop med syster. Vi fixade tända ljus, gröt, kaffe och massa annat! Många promenader med hunden har det blivit. Han tackar aldrig nej till en runda. 
Firade jul med farmor, pappa, syster och kusinen och på kvällen med hjärtats föräldrar och syster m. familj.
Det nya året firades in med våra gemensamma vänner. 


Ursäkta att bilden är suddig... 

Jag känner mig faktiskt riktigt nöjd med 2012. Detta är bara lite av allt som har hänt och jag fattar inte vart tiden har tagit vägen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar