lördag 2 mars 2013

Skadad.

I tisdags råkade jag ut för något himla tråkigt, jag blev nämligen påkörd av en truck, på lagret där jag arbetade. Tänker inte gå in djupare på hur det gick till, då det bara kommer bli en massa arga ord, väldigt mycket hat och väldigt mycket ledsamhet.

Det blev i alla fall en sväng till akuten i tisdags kväll. Fick svaret att jag antagligen fått lätt hjärnskakning samt en ordentlig smäll på axlar och skalle.

But it is what it is. I måndags sprang jag 6,5km på löpbandet utan problem, dagen efter blev jag påkörd och i torsdags provade jag att gå på bandet igen. Innan det gått 15 min hade jag fått fruktansvärd huvudvärk och var helt yr. Så jag tvingades lägga av efter 15 min. Det fick sedan bli 15 min på cykel(vilket gick lite bättre) och en halvtimme på gymmet, med lite övningar för axlar och rygg. Det var axlarna och ryggen(och huvudet) som fick mest stryk av smällen.

Idag, lördag, 4 dagar efter händelsen, gick/joggade jag 35 min på bandet. Absolut inget att skryta om, men jag är så jäkla glad att det går framåt! Fick även bli en halvtimme i gymmet, med lite övningar för benen. Har fått gå ner som fanken med vikterna.. det känns inte heller så bra. Men förhoppningsvis är man snart där man var innan olyckan.

Annars har jag inte jättemycket smärtor i rygg och axlar längre, lite då och då hugger det till, men för det mesta känns det som om man har sovit i någon konstig ställning nån natt, så man är lite stel. Däremot är jag så himla trött i huvudet och är väldigt ljud- och ljuskänslig, och får lätt huvudvärk.

Nu väntar en lååååång uppförsbacke, men jag tänker då inte ge mig!

Längtar tills jag får känna denna känslan igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar